SEGON DE BATXILLERAT

(1874-1931).

T.5. LA SEGONA REPÚBLICA

T.6. LA GUERRA CIVIL

T.7. EL FRANQUISME (1939-1975)

T.8. LA TRANSICIÓ (1975-1995)

PLANTEJAMENT DEL CURS

Hola, em dic Caty González i sóc la vostra professora virtual de Ciències Socials. Us explicarè què farem en aquest curs d'Història:

Som una reunió (també virtual) de persones interessades en la Història per treballar, concretament, la Història d'Espanya contemporània, bàsicament en el marc d'Europa Occidental. Als alumnes, professors i persones en general proposo com a objectius d’aquestes classes  aprendre  quines sòn les lleis de la Història i com es poden interpretar els fets històrics. Suposo que alguna vegada us heu preguntat com és que Franco va governar durant quasi 40 anys o per què es celebra l'onze de setembre a Catalunya quan l'11 de setembre de 1714 les tropes de la Generalitat van estar derrotades, o per què heu pogut estudiar gratuïtament i, en cavi, els vostres avis/àvies estaven treballant des dels dotze anys.... Els historiadors/es investiguen aquest tipus de fets i els han donat una sèrie d'explicacions. En les classes d'Història ens proposarem conéixer aquestes interpretacions. La finalitat és què La Hª de l’Espanya dels passat  us ensenyi a comprendre la nostra Història immediata i poder entendre el que passa ara. Saber què factors condicionen i condicionaran la vostra vida és un dels objectius que pretenem aconseguir. Saber per què fem les coses, és el primer pas per ser lliures. Per què si no ens agrada el que fem, potser, podrem canviar els factors que ens obliguen a fer-ho.

En conclusió, jo parteixo d'aquest pressupost: esteu consultant aquesta web per aprendre una sèrie de coneixements relacionats amb l'actuació humana perquè us interessa. I sabeu que, per treballar, per aprendre el que sigui en aquest cas, cal un esforç. I esteu disposats a fer-ho. Això significa que haureu de dedicar un temps per preparar aquesta matèria.

INSTRUMENTS D’APRENENTATGE: les fonts fonamentals d'informació seran les explicacions teòriques bàsiques que trobareu en el material, el llibre de text o digital corresponent al temari que treballem, les explicacions del professor/a si assistiu a classe real, i els enllaços que us proporcionaré per a cada tema, diccionaris, atles de geografia física i de geografia política, els textos i exercicis pràctics que us proposaré, i pel.lícules o documentals que us recomanaré (de visió complementària).
Els alumnes del batxillerat Tecnològic  o de Ciències de la Salut o les persones que fa temps no han repassat l‘Història dels segles XIX-XX, haurien de tenir com a llibre de capçalera  un  llibre de text  de Primer de Batxillerat sobre la Història del Món Contemporani perquè es faran contínues referències a la Història d’Europa o d’altres continents  que caldria tenir ben fresques.

Cada tema estarà organitzat de la mateixa manera:

• En primer lloc hi haurà una Avaluació Inicial per saber quins coneixements previs del tema teniu, la qual cosa ens permetrà introduir conceptes o coneixements bàsics. Si no sabeu les respostes no té massa importància, cosa que si la tindria si passa el mateix en acabar-lo.
  • Les idees bàsiques o la teoria fonamental la podeu aconseguir a través del vostre llibre de text o virtual, els enllaços inclosos en el material del tema, escoltant la gravació explicativa o llegint els apunts (donaré sempre una visió general de la interpretació dels fets en cada apartat).
  • Es proposen una sèrie d’exercicis pràctics que serveixen per aplicar la teoria apresa o completar-la.
  • En acabar el tema hi ha un model d’examen que normalment tindrà la correcció completa . Si no és així, vosaltres mateixos, consultant el llibre, podeu fer l’autocorrecció.
  • S’indicaran algunes pel.lícules per completar aspectes dels coneixements adquirits. En alguns casos hi haurà un qüestionari sobre elles.
  • Finalment s’explicitaran els objectius conceptuals fonamentals que es pretenen aconseguir amb l’aprenentatge d’aquest tema en concret.

La meva funció com a professora virtual serà la de facilitar-vos la informació i el material necessari per a què pel vostre compte adquiriu els coneixements que vulgueu, i, de manera molt secundària, de suport i ajuda en l'aprenentatge individualitzat si m’escriviu al meu correu electrònic consultant algun dubte (i jo considero oportú respondre-us, per tant, sense comprometre’m a fer-ho).

Anar a l'Avaluació Inicial

Tornar a l'índex de segon de Bat               Tornar a índex general

Licencia de Creative Commons
clases virtuales de historia by Caty González Torrijos is licensed under a Creative Commons